Porady dietetyczne

„Twoje ciało wyzdrowieje, kiedy zostanie prawidłowo odżywione”. Hipokrates z Kos, Ojciec medycyny, 460-377 B.C.

Na skutek jakości pożywienia z diety talerzowej, konieczność suplementacji diety jest już niezaprzeczalnym faktem. Nasze nawyki żywieniowe oraz styl życia przekładają się bezpośrednio na stan naszego zdrowia, nasze samopoczucie i poziom energii.

KLIKNIJ I ZOBACZ: DIETA BEZ ŻADNYCH CUDÓW
Każdy z nas powinien poznać podstawowe składniki odżywcze oraz podstawowe zasady prawidłowego odżywiania i dopasować je do swoich indywidualnych potrzeb (wiek, aktywność, schorzenia).

Podstawowym źródłem energii dla naszego organizmu są tzw. makro-elementy. Wyróżniamy ich trzy podstawowe grupy:

BIAŁKA

Spożywanie potraw bogatych w białko zapewnia regenerację komórek oraz utrzymanie uczucia sytości na dłużej. Białka pomagają budować i utrzymać masę mięśniową, pomagają w regeneracji tkanek, wspomagają układ odpornościowy.  Naturalnym źródłem białka są: czerwone mięso bez tłuszczu, ryby, drób, nabiał, jajka, soja. W przypadku zbyt małej ilości białka dostarczonego z diety talerzowej, możemy uzupełnić ilość tego niezbędnego makroelementu za pomocą suplementacji – Odżywka Białkowa, którą z powodzeniem możemy dodawać do przygotowywanych przez nas potraw (sosy, zupy) lub do koktajlu odżywczego Formuła 1, którym zastępujemy posiłek.

TŁUSZCZE

Istnieją trzy podstawowe grupy tłuszczy:

  • tłuszcze nasycone
  • tłuszcze nienasycone
  • tłuszcze trans

Tłuszcze nasycone – występują w postaci stałych tłuszczy znajdujących się głównie w produktach pochodzenia zwierzęcego – mięso czerwone, tłuste sery, masło, smalec itp. Zbyt wysokie spożycie tłuszczy nasyconych zwiększa ryzyko chorób cywilizacyjnych.

Tłuszcze nienasycone (NNKT – Niezbędne Nienasycone Kwasy Tłuszczone) – Omega 3 (pozyskiwane z tłustych, głębinowych ryb) i Omega 6 (pozyskiwane z roślin). Nasz organizm niestety ich nie wytwarza a ponieważ są one niezbędne do prawidłowego funkcjonowania – musimy pozyskiwać je z zewnątrz.
W diecie talerzowej tłuszcze nienasycone możemy pozyskać z olejów roślinnych (oliwa z oliwek), awokado, łosoś, makrela.
Doskonałym suplementem diety dostarczającym kwasów tłuszczowych Omega 3 i Omega 6 jest Herbalifeline.
Staraj się ograniczać tłuszcze nasycone oraz trans, występujące w przetworzonej żywności, gotowych wypiekach, smażonych potrawach, słodyczach, tłustym nabiale.

WĘGLOWODANY

Węglowodany stanowią grupę składników takich jak cukry, skrobia i błonnik. Błonnik, w odróżnieniu od dwóch pierwszych nie podlega procesowi trawienia i wchłaniania w przewodzie pokarmowym.
Węglowodany są głównym źródłem energii dla naszego organizmu, są niezbędne do właściwego funkcjonowania centralnego układu nerwowego, są składnikami odżywczymi, których potrzebujemy w największych ilościach.

Węglowodany proste (glukoza, sacharoza i laktoza) szybko się trawią i wchłaniają dostarczają więc natychmiastowego zastrzyku energii.
Źródła węglowodanów prostych: owoce, ciastka, miód, cukier stołowy, słodycze, napoje słodzone.

Węglowodany złożone (skrobie) są zbudowane z wielu węglowodanów prostych a więc potrzebny jest dłuższy czas na ich trawienie i wchłanianie. Oznacza to stabilny poziom energii dla organizmu.
Źródła węglowodanów złożonych: warzywa, pieczywo pełnoziarniste, płatki, razowy makaron, rośliny strączkowe, kasze.

Błonnik to złożone węglowodany, które nie są trawione i wchłaniane w przewodzie pokarmowym.
Błonnik pomaga w procesie trawienia, w rozwoju korzystnych bakterii jelitowych.
Źródła błonnika: owoce i warzywa (wraz z skórką), ziarna, produkty pełnoziarniste, orzechy, nasiona.

Według WHO (Światowa organizacja Zdrowia) zalecana dzienna porcja błonnika waha się pomiędzy 35-40 g. Wraz z dietą talerzową jesteśmy w stanie dostarczyć do naszego organizmu nie więcej niż 20 g błonnika. Powinniśmy więc uzupełniać jego ilość odpowiednimi suplementami (patrz produkty firmy Herbalife – Błonnik z Ziołami.

W celu uzyskania informacji o firmie Herbalife, jej produktach oraz możliwościach, odwiedź oficjalną stronę firmy www.herbalife.pl lub skontaktuj się z nami i skorzystaj z konsultacji.

Możliwość komentowania jest wyłączona.